Hur kan du vara så säker på ditt svar?

Häromdagen diskuterade jag och mamma min barndom, under ett av våra timlånga fikasamtal.
Jag lärde mig läsa när jag var fem. Tro det eller ej, men då låg jag och läste "Pelle svanslös äventyr", säkert 400 sidor lång.
När jag var åtta år gammal stod jag och klappade mig på magen:

Jag: Usch vilken tjock mage jag har.
Mamma: Titta på min mage, DEN är tjock.
Jag: Men mamma! Du behöver ju inte bry dig. Du har ju redan ditt på det torra.

(Att jag slängde jord över hela huset, hällde citronsaft över mig och var allmänt jobbig, är en annan sak.)

Apropå fika, fick jag på begäran av mamma och pappa stiga upp vid sex i morse och hjälpa dem på jobbet. Mindre kul, mindre pigg Josefine.
Men det är lördag! Jag ska pussla, titta på film och äta kinamat.
Jag lever och frodas.

Kommentarer
Postat av: Mia

VAD ÄR EN FJORTISPIERCING?!!

2008-10-11 @ 12:51:02
URL: http://miamedknuff.blogg.se/
Postat av: Mia

Du borde uppdatera bloggen oftare, för den är bra!!

2008-10-16 @ 13:08:47
URL: http://miamedknuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0