Materialist, javisst!

Okej, jag fyller sjutton. Antar att man ska vara lite likgiltig inför sin födelsedag vid det här laget.
Det ska inte vara någon stor grej längre.
Och visst, så har jag kanske känt. "Herregud, vad önskar jag mig?" är väl ett tecken på att man inte bryr sig så mycket.
I år har jag väl önskat mig en sak. En ny kenttröja, eftersom den gamla har blivit för liten. Men det är något jag verkligen verkligen vill ha. Sen har jag lämnat resten åt dem. Alltså blir det väl lite bra och ha saker. Sånt som mammor tycker om att köpa till en.
Men när hon kommer hem från stan och säger: " Josefine, ha inte alltför höga förväntningar" blir jag faktiskt ledsen.
Det var bara en sak jag önskade mig. En sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0