Melodifestival

Då var deltävling två också avklarad. Måste säga att jag var lite besviken på kvällens startfält. Det enda numret jag hade lite förhoppningar om var Andreas Johnsons, och visst var det en fin låt, om än liiiiite liiiiite tråkig. Hade väntat mig något i stil med "Sing for me".
Den där disneychannel-killen lät väl som väntat. Trots väldigt rutinerade låtskrivare var det en ganska lam låt. Det var väl showen som lyfte allt ett snäpp.
Jag var nästan lite tvungen att hålla på Pauline eftersom hon är härifrån, men hon var ju faktiskt ganska bra, så det kändes inte så besvärande.
Kalle Moraeus och hans gäng var mest söta.
Dogge, Anna Maria Espinosa och det där dansbandet sög bigtime.
Hanna hade bara tittat för mycket på Lady Gaga.

Slut på min analys.
Nästa vecka är det dags för bland annat Alcazar, Darin, Elin Lanto och Crucified Barbara, så där kan vi räkna med underhållning på hög nivå.

Nu är det OS på tv, suck. Hur länge håller det på? Kan vara bra att veta hur länge jag ska hålla mig borta från vardagsrummet och pappas fanatiska intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0