Poison my sight while you kiss me goodnight.

En lite bättre dag idag. Den började katastrofalt och slutade i succé.
Jag vaknade av mig själv i morse, tittade på mobilen och upptäcker till min fasa att den är 06.50 och min buss går om femton minuter. Min första tanke är: Ja, men då hoppar jag bara över engelskan och tar nästa buss in. Men nä, så lätt skulle jag inte komma undan. Jag kommer ut i köket och kollar på schemat, vi har sjukvården först och därmed ett jättestort prov jag skulle fått skriva på en ynka timma om jag skulle ta nästa buss.
Det är bara till att flänga runt som en dåre för att hinna med det viktigaste. Men jag hann, och provet gick bra.

Dagens glädjerus kom dock efter engelskalektionen. Lasse hade mailat och bokat ett möte med oss för att säga hejdå och ge oss våra slutbetyg i psykologikursen. Först fick vi tillbaka hemtentan och provet vi skrivit innan kursen tog slut. Vg+ på tentan och hör & häpna, MVG på provet. Jag hade FULL pott, maxpoäng! Det var verkligen oväntat, för jag kände mig inte alls säker på hur jag hade presterat när jag gick ut ur klassrummet efter att ha skrivit det provet. Kändes mest som om jag svamlade runt men aldrig kom till saken.
Ja, här är på ett ungefär vad Lasse sa till mig.
"Ja du Josefine, jag måste säga att jag är väldigt glad att jag fått ha dig som elev. Inte bara för att du alltid är positiv och glad, utan också för att jag ser att du har en fallenhet för det här ämnet. Bakom allt flams så ser jag att det finns något mycket djupare. Jag tänker givetvis ge dig ett MVG i den här kursen"
Jag började fnittra och pipa och tackade honom säkert tio gånger. Det här var verkligen ett accomplishment för mig.
Jag hade väntat mig ett VG, och jag var SÅ säker på att jag skulle få det, och att få ett mvg i en av Lasses kurser, ja då vet man verkligen att man förtjänat sitt betyg.

Kommentarer
Postat av: Marcus

"Vg+ på tentan"

Den jag korrläste? ^^

2010-02-04 @ 23:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0