Them drum-machines aint got no soul.

Söndagar blir ganska knasiga när man har lov, för den där söndagskänslan uteblir. Skönt!
Somnade vid halv tre inatt efter flera tappra försök att tyda ett antal fyllesms. Sen var jag tvungen att gå upp vid halv nio i morse för lite projektarbete i Emmaboda. Kom hem vid tolv, tänkte ta det lugnt, spela lite tvspel och käka tills jag skulle åka till dansen vid halv fyra. Men då kommer mamma och säger att hon behöver hjälp på fiket, suck. Det hela slutade med att jag hade 20 minuter på mig att komma hem och hoppa i danskläderna. Alltså, varken mat eller tvspel. Sitter här och har nyss kommit hem och har fortfarande inte ätit. Jag tror jag dör.
Ikväll ska jag försöka läsa ut en shopaholics bekännelser, så jag kan sätta tänderna i sagan om ringen sedan.
Ska nog också hinna med att se hälsoresan (sällskapsresan-filmerna är sjuuuukt underskattade. Fulhumor at its best!) och spela lite. Mmmmm.

Dansen gick kanonbra förresten. Elin köttade sönder oss med ett helvetiskt styrkepass i förebyggande syfte, eftersom det är uppehåll under sportlovsveckan. Sedan pysslade vi mest med uppvisningsdansen och den kommer bli så galet kul att göra! Raggamusik är så komisk så man bara älskar det, hahahha!
Blir bara så konstigt för mig när streetdansen och raggadansen skiljer sig så mycket från varandra. I streeten slåss vi med "de goda" i the final battle! Allt är hårt och kallt och ondskefullt. I raggan är vi "de goda" som röjer loss och chillar runt  efter att ha krönt vårdrottningen. Hoppas inte att numren ligger nära varandra på uppvisningen sedan, då blir allt helknas.

Ni kan ju själva höra hur kul raggamusik kan vara, här är låten vi har till uppvisningsdansen.
Elephant Man – Pon De River, Pon De Bank 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0