Veritas darling, veritas.

Jag andas fredagsluft, och jag gillar det.
Det var ganska onödigt att åka till skolan idag med tanke på att jag spenderade mer tid på bussen än vad jag gjorde i skolan. Men vi hade ju "läxprov" i lindrande vård, så det var bara att infinna sig och vara glad.
Drog en snabbrepa på stan innan bussen gick. Reor kommer ha ihjäl mig en vacker dag, sanna mina ord. Fyndade en hoodie på monki. Nedsatt från 400;- till 100;-. Sen ett linne på HM för 40 spänn. Shopping behöver inte vara dyrt.

Nu kommer lite glädjeyra över gårdagens danslektion.
Jag var ganska opepp på att dansa hela dagen. Men det blir vad man gör det till. Jag har aldrig haft så kul på en danslektion som jag hade igår.
Martin var på Cullbergsbaletten, så hans grupp fick hoppa in i vår. Det var ju alldeles utmärkt eftersom vi kommer dansa ihop på uppvisningen. Så vi körde lite uppvärmning och ett helvetisk styrkepass, sedan började vi faktiskt på uppvisningsdansen, ÄNTLIGEN. Som man längtat efter att få börja med den.
Sen är det alltid lite nervöst innan, för man vet ju inte om man kommer "klicka" med koreografin. Men det här numret kommer bli AWESOME. Hela danssalen var ett enda kreativt kaos, som Elin så fint uttryckte det.
Sen droppade Martin in halvvägs in i lektionen. Då gav vi oss på de lite mer akrobatiska delarna av numret.
Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet med den här koreografin alltså. Allt klaffar så jävla bra. Musiken, formationerna, dansen, känslan. Åh vad jag längtar till nästa torsdag!


Kommentarer
Postat av: Marcus

That's the spirit!

Shopping och dans!

2010-02-12 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0