I wash my mouth with soap before I go.

Sitter och kollar på p3 guld på svtplay, lite i efterhand men bättre sent än aldrig. SJUKT bra gala måste jag säga. Jag är fortfarande traumatiserad sedan grammisgalan. Timo gör ett kanonjobb som programledare. Han vet vad han sysslar med, men känns ändå väldigt spontan och rolig utan att vara för mycket.
Massor med bra framträdanden också, Johnossis nya är kanon. Längtar efter nya albumet nu!




Måste väl säga att jag är nöjd med vinnarna på det stora hela eftersom Kent kammade hem alla priser de kunde, heheh.

Årets grupp - Helnöjd såklart!
Kent – Röd
Fibes, Oh Fibes – 1987
Ingenting – Tomhet, idel tomhet
Mando Diao – Give me fire
Takida – The darker instinct

Årets artist - Tycker gott att Markus kunde fått den.
Lars Winnerbäck – Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen
Amanda Jenssen – Happyland
Jonathan Johansson – En hand i himlen
Markus Krunegård – Prinsen av peking
Miss Li – Dancing the whole way home

Årets nykomling - Jag hade varit okej med att vem som helst utom Erik tog hem den.
Erik Hassle
Fever Ray
Lorentz & M. Sakarias
Maskinen
Miike Snow

Årets låt - Helt rätt.
Mando Diao – Dance with somebody
Agnes – Release me
Erik Hassle – Hurtful
Markus Krunegård – Hela livet var ett disco
Promoe – Svennebanan

Guldmicken - Helt rätt.
Lars Winnerbäck
Jenny Wilson
Miss Li
Promoe
Takida

Årets dans - Hade helst sett Axwell som vinnare.
Fever Ray – Fever Ray
Adam Beyer – Samlad produktion
Axwell – Samlad produktion
Dada Life – Just do the dada
Samuel L Session – The man with the case

Årets hiphop/soul - Skulle gått till Lorentz & M. Sakarias
Stor – Nya Skolans Ledare
Lorentz & M. Sakarias – Vi mot världen
Mohammed Ali – Processen
Näääk – Näääk vem?
Promoe – Kråksången

Årets pop - Helt rätt, mycket välförtjänt!
Deportees – Under the pavement – the beach
Fever Ray – Fever Ray
Fontän – Winterwhila
Miike Snow – Miike Snow
Taken By Trees – East of Eden

Årets rock/metal - Babian skulle kammat hem den.
Switch Opens – Switch Opens
Abramis Brama – Smakar söndag
Babian – Fullproppad, listtoppad, livrädd & uppstoppad
Gösta Berlings Saga – Detta har hänt
Satan Takes a Holiday – Satan takes a holiday





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0