Det där med att se fram emot saker..

Kan det inte bara bli jul snart?

Sitter och myser med tända ljus och glögg, kastar en blick ut genom fönstret och konstaterar att "nä, fortfarande bara asfalt och gräsmattor täckta av höstlöv som snart förmultnar ändå".
Jag vill ha iskall pudersnö som glittrar och knastrar under skosulorna. Vill att det ska bli så kallt så att jag börjar förbanna mig själv för att jag ska envisas med att gå i converse året runt. Vill strosa runt på stan och njuta av julbelysning, julskyltning och julstressen. Vill kunna lysssna på "Mer jul" än sjätte gång utan att känna mig patetisk. Vill ligga på rygg i snön och titta på stjärnorna. Vill sprattla runt i snön och göra snöänglar tills jag kiknar av skratt. Vill lägga kall snö i tröjan på de jag bryr mig mest om och sedan skrattande springa därifrån, för att sen halka på en isfläck, landa på rumpan och skratta tills jag nästan gråter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0