Wake me up before I change again

Blev återigen en bloggpaus. Är iallafall tillbaka i karlskrona, vi har haft fullt upp med nollning, ettning och ettesittning. Men nu har det lugnat ner sig en aning, så jag hoppas på att kunna börja blogga lite regelbundet igen.
Nollningen var episk. Kommer bära med mig minnena av den veckan i resten av mitt liv, vi hade så fruktansvärt kul och nollorna verkade dela den upplevelsen. Till helgen är det ettesittning och det ska bli skönt att äntligen få gå på en sittning, det var längesedan.

Innan jag återgår till pluggandet ska jag dela med mig av ett recept på en fantastisk pastasås jag gjorde häromdagen. Billig och mycket enkel och snabb att laga. Enjoy!


Gräddig svamppasta

500 g champinjoner
5 dl grädde
2 vitlöksklyftor
2 msk smör
1 rödlök
1 msk soja
1 ½  krm salt
1 krm svartpeppar


Personligen föredrar jag att dra ner på grädden och tillsätta lite cremé fraiche istället, det ger lite syrlighet i rätten och gör den dessutom lite lättare.

Jag tillsatte även knaperstekt bacon i såsen, eftersom jag tycker att det passar bra med svamp.



1. Skala och hacka all lök
2. Putsa och skiva svampen
3. Stek svamp och lök på hög värme i ca 6 min
4. Sänk till medelvärme och tillsätt grädde, soja, salt och peppar
5. Låt småkoka i ca 4 min




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0